نایب رییس اتاق بازرگانی: تحریمها ملت ایران را متوقف نمی كند
نوشته شده توسط : breketid

'غلامحسین شافعی' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: ممكن است تحریم در مقطعی تاثیراتی بر قیمت كار و تولید داشته باشد اما در عین حال راههایی برای مقابله با آن وجود دارد هر چند باید هزینه بالاتری را بپردازیم.

وی اظهار داشت: امروز صادركننده ما به دلیل تحریمها با مشكلاتی مواجه است از جمله آنكه نمی تواند ارز حاصل از فروش كالای خود را به داخل منتقل كند و واردكننده هم با مشكل خروج ارز مواجه است اما می توان با ایجاد مركزی برای مبادله ارز میان واردكننده و صادركننده این مشكل را مرتفع كرد تا به صورت پایاپای پولشان را با هم مبادله كنند.

نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ایجاد مراكز مطمئنی برای مبادله این پول را میان واردكننده و صادركننده اقدامی دانست كه باید مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی از دیگر راهها برای مقابله با تحریمها را ایجاد نگرشی متفاوت در ارتباط با همسایگان به ویژه در حوزه اقتصادی دانست و گفت: تنها راه تنفس و ارتباط ما دو كشور امارات متحده عربی و تركیه نیست بلكه می توان با توجه به گستردگی مرزها راههای جدیدی را میان همسایگان خود باز كنیم.

شافعی با اشاره به وضعیت پر نوسان بازار ارز و طلا نیز گفت: در این شرایط هیچكس جز دلالان و واسطه ها سودی نمی برد.

وی اظهار داشت: برخی می گویند افزایش نرخ ارز موجب سود صادركننده و ضرر واردكننده می شود كه این در شرایطی است كه شكافها و تفاوت نرخ ارز آزاد و دولتی عمیق نباشد.

2713/659





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , سفر , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: